Ambientia ja Arvo Partners tiivistävät strategista yhteistyötä – Ambientia ostaa osuuden Arvo Partnersista

Liiketoiminnan muotoilun ja teknologian asiantuntijayritys Ambientia ja myynnin kasvattamiseen erikoistunut Arvo Partners tiivistävät strategista yhteistyötään. Yhtiöiden tavoitteena on kiihdyttää asiakkaiden myynnin kasvua niin Suomessa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla tuomalla data ja asiakasymmärrys vahvemmin asiakkaiden liiketoiminnan ytimeen.

Osana yhteistyön tiivistymistä Ambientia ostaa 20 prosenttia Arvo Partnersin osakekannasta ja yhtiöt muuttavat Helsingissä yhteisiin toimitiloihin toukokuussa 2019. Arvo Partners jatkaa liiketoimintaa omalla nimellä ja brändillä.

Arvo Partners on erikoistunut asiakkaiden liikevaihdon kasvattamiseen pitkälle viedyn data- ja liiketoiminta-analytiikan, digitaalisen markkinoinnin ja asiakaskäyttäytymisen ymmärryksen avulla. Se on auttanut lukuisia suomalaisia ja pohjoismaisia kaupan alan toimijoita niiden monikanavaisen myynnin kehittämisessä sekä verkkokaupassa että kivijalkakaupassa. Arvo Partners on toiminut yhteistyössä mm. seuraavien yritysten kanssa: Clas Ohlson, Hong Kong, Ikaalisten Matkatoimisto, Musti&Mirri, Masku, Kekäle ja Autoverkkokauppa.

Ambientia ja Arvo Partners ovat tehneet pitkään yhteistyötä erityisesti kaupan alan asiakkaiden digitaalisen kaupankäynnin alueella. Ambientia on vastannut hankkeissa liiketoiminta- ja palvelumuotoilusta, asiakasymmärryksestä sekä teknologiaratkaisuista. Arvo Partners taas on tuonut hankkeiseen syvällisen verkko- ja liiketoimintadatan, kuluttajia kiinnostavien sisältöjen ymmärryksen ja myyntiin tähtäävän digitaalisen markkinoinnin.

”Olemme yhteistyössä Arvo Partnersin kanssa toteuttaneet menestyksekkäitä asiakashankkeita, joissa olemme merkittävästi kiihdyttäneet asiakkaiden liikevaihdon kasvua. Yhteistyön tiivistäminen tehostaa ja nopeuttaa entisestään tuloksentekoa. Muutos omistajuudessa ja muutto yhteisiin toimitiloihin nähtiin molemmissa yrityksissä välttämättömänä edellytyksenä yhteistyön aidolle tiivistämiselle. Meillä on nyt paremmat lähtökohdat toteuttaa yhteistä strategiaamme Suomessa ja kansainvälisesti”, sanoo Ambientia Group Oy:n toimitusjohtaja Ville Availa.

”Arvo Partners myy asiakkaille kasvua. Olemme aina keskittyneet asiakkaiden liiketoiminnan kasvattamiseen kilpailijoita nopeammin. Yhdessä Ambientian liiketoiminta- ja teknologiaosaamisen kanssa voimme nyt entisestään kiihdyttää yhteisten asiakkaidemme kasvua. Muodostamme Ambientian kanssa toimijan, joka pystyy hakemaan merkittävämpiä ja isompia asiakkuuksia kansainvälisesti”, sanoo Arvo Partners Oy:n Managing Partner Kari Perko.

Vuonna 2014 perustetun Arvo Partnersin palveluksessa on 22 työntekijää ja sen vuoden 2018 liikevaihto oli 1,8 miljoonaa euroa. Ambientian liikevaihto viime vuonna oli noin 17,4 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa on 180 työntekijää. Ambientia ja Arvo Partners muuttavat Helsingissä yhteisiin toimitiloihin Ruoholahteen toukokuussa 2019. Ambientialla on toimistot myös Tampereella, Hämeenlinnassa, Turussa, Joensuussa, Tallinnassa ja Tartossa sekä liiketoimintaa Ruotsissa.

Lisätietoja:

Ville Availa, toimitusjohtaja, Ambientia Group Oy

p: +358 40 514 5939

s-posti: ville.availa@ambientia.fi

Kari Perko, managing partner, Arvo Partners Oy

p: +358 40 508 4000

s-posti: kari@arvopartners.fi

Ambientia, The Future Creation Company, on liiketoiminnan muotoilun ja teknologian asiantuntijayritys. Yhdistämällä ihmisymmärryksen, liiketoiminnan ja teknologian luomme asiakkaalle pysyvät ja konkreettiset edellytykset menestyä tulevaisuudessa. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 17,4 miljoonaa euroa ja palveluksessamme on 180 työntekijää. Meillä on toimistot Helsingissä, Tampereella, Hämeenlinnassa, Turussa, Joensuussa, Tallinnassa ja Tartossa sekä liiketoimintaa Ruotsissa. Ambientia on perustettu vuonna 1996. www.ambientia.fi

Arvo Partners on asiakkaiden myynnin kasvattamiseen erikoistunut yritys. Ydinosaamiseemme kuuluvat data- ja liiketoiminta-analytiikka, digitaalinen markkinointi ja asiakaskäyttäytymisen ymmärrys. Autamme niin kotimaisia ja kansainvälisiä kaupan alan toimijoita monikanavaisen myynnin kehittämisessä verkko- ja kivijalkakaupassa. Palveluksessamme on 22 työntekijää ja liikevaihtomme vuonna 2018 oli 1,8 miljoonaa euroa. www.arvopartners.fi