Finlayson.fi

Odotukset murskaavia tuloksia Display-kampanjalla!
Kampanjan suoran myynnin ROAS

532 %

Kampanjan kaikkien konversioiden ROAS

1391 %

Finlayson on 200-vuotias uskalias, trendikäs ja vastuullinen kotimainen tekstiilialan yritys. Finlaysonilla on noin 60 kivijalka, shop-in-shop ja pop-up -myymälää ympäri Suomen, sekä verkkokaupat finlayson.fi ja finlaysonshop.com, joista myydään yrityksen tuotteita Suomeen ja ulkomaille.

Kampanja valittiin vuoden 2023 European Paid Media Awardsin ”Display Campaign of the Year”-kategorian finalistiksi. 

LÄHTÖTILANNE

Pitkään jatkuneen yhteistyön aikana jaettuna tavoitteenamme on aina ollut saavuttaa merkittävää liiketoiminnan kasvua Finlaysonille. Syksyllä 2022 Finlaysonilla oli vahva paine luoda enemmän myyntiä, mikä vaati toteutuakseen merkittävän määrän uusia asiakkaita.

Yksi monista kampanjoista, joita toteutettiin tämän tavoitteen saavuttamiseksi, oli viikonloppuinen ”Flash Sale” (perjantaista sunnuntaihin).

73% Finlaysonin asiakkaista on naisia, ja mainoksia näytetään jatkuvasti Google Adsissa, Metassa, Microsoft Adsissa ja Pinterestissä.

Kohderyhmät ja tavoitteet huomioiden totesimme osana suunnittelua, että Google Displayn potentiaalia kannattais ehdottomasti kokeilla laajemmin osana Flash Salen konseptia.

RATKAISU

Media mixin keskeisenä osana loimme uuden Google Display -kampanjan, kohdentaen sen entistä laajemmalle naisyleisölle. Emme rajoittaneet kohderyhmää In-Marketsin, Custom Intentin tai Lifetime Eventsin avulla, vaan kohdistimme kampanjan suoraan naisiin, joilla oli kaksi yhteistä piirrettä:

a) He olivat opiskelijoita kypsempiä ja
b) He omasivat vakaan ja kohtuullisen tulotason

Koska Finlaysonilla on Suomessa erittäin vahva brändi ja heidän tyylinsä tunnistetaan, displaykampanjan kuvissa keskityttiin tyylikkäisiin ja minimalistisiin sisustuskuvastoihin.

Kuvat kampanjaa varten tuotti Finlaysonin sisäinen tiimi. Kuvien tuotannossa huolehdittiin siitä, että ne olivat korkealaatuisia ja varmistimme, että ne puhuttelivat valittua kypsien ja tasaisen tulotason omaavien naisten kohderyhmää.

Copyteksteissä tuotettiin algoritmille useita eri variaatioita, joissa korostettiin mm. valittujen kuosien keskeisiä piirteitä, brändin nimeä, houkuttelevaa alennusprosenttia, sekä kiireen tuntua – näin annettiin kampanjalle optimaaliset koneoppimisen perustat.

LOPPUTULOKSET

Saavutimme displaykampanjan maltillisella muutamien tuhansien eurojen budjetilla kohderyhmän erittäin tehokkaasti.

Miljoonat näyttökerrat johtivat hyvällä prosentilla käynteihin verkkokaupassa ja huomattavan hyvällä konversiolla myynniksi asti.

Asiakkaalle tärkeintä oli saavutettu mainonnan tuotto: Kampanjan suora ROAS 532% ja kaikki konversiot huomioiva ROAS 1391%.

Alkuhypoteesi displaykampanjoinnin potentiaalista osana flash salea ja tiukalla kohdennuksella realisoitui yli odotusten!

Kampanja suoriutui poikkeuksellisen sekä välittömien, että epäsuorien tavoitteiden näkökulmasta ja siitä saadut opit jalkautettiin osaksi sekä Finlaysonin säännöllistä mediakokonaisuutta, että suunnitteluprosessia.